czwartek, 7 listopada 2013

Prosty i sprawdzony przepis na tiramisu

tiramisu (3)

Tiramisu to najpopularniejszy z włoskich deserów i niewątpliwie jeden z najbardziej popularnych deserów na całym świecie. We Włoszech nie ma kawiarenki, w której nie dostaniecie tiramisu. Najlepiej szukać małych knajpek w wąskich uliczkach, gdzie ciasta przygotowywane są według wieloletniej, sprawdzonej receptury.

Przez bardzo długi czas myślałam, że zrobienie tiramisu nie należy do najłatwiejszych, dlatego długo odkładałam swój włoski debiut kuchenny. Dziś mam swój sprawdzony przepis i przygotowanie tego deseru nie jest dla mnie wyzwaniem a ogromną radością. Na samą myśl cieknie mi ślinka! Przekonajcie się sami i dajcie się ponieść włoskiej rozkoszy!

tiramisu (1)

Składniki (na dużą, szklanką brytfankę- ok. 12 porcji):
- 400g biszkoptów (zaleca się podłużne, ale okrągłe też się nadadzą)
- 500g mascarpone
- 5 jajek
- szklanka mocnej kawy
- 1/2 szklanki cukru
- 1/2 szklanki cukru pudru
- gorzkie kakao
- opcjonalnie: 3 łyżeczki amaretto

Przygotowanie:
1. Parzymy kawę i odstawiamy do ostudzenia (wybrałam kapsułkę espresso intenso, ale zamiast w małej filiżance zrobiłam ją w kubku)
2. Jajka dokładnie myjemy, parzymy gorącą wodą i oddzielamy żółtka od białek.
3. Żółtka ucieramy z cukrem pudrem.

tiramisu (5)

4.Do żółtek z cukrem dodajemy mascarpone.
tiramisu (6)

5.Białka ubijamy z cukrem na sztywną masę.
tiramisu (7)

6. Łączymy z sobą żółtka z cukrem pudrem i mascarpone oraz pianę z białek z cukrem, delikatnie mieszamy do uzyskania jednolitej konsystencji.
tiramisu (8)

7. Biszkopty moczymy w kawie (lub kawie z dodatkiem amaretto jeśli lubimy) a następnie układamy je na dnie naczynia.
tiramisu (2)

8. Na biszkopty nakładamy warstwę kremu i całość posypujemy kakao. Następnie układamy kolejną warstwę - biszkopty nasączone kawą, masa i kakao. Całość wkładamy na noc do lodówki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz