poniedziałek, 11 listopada 2013

Brownie z masłem orzechowym

Brownie to zdecydowanie mój ulubiony rodzaj ciasta czekoladowego. Aromatyczne, lekko wilgotne - raj dla takiego czekoladoholika jak ja!

Składniki:
- 250g gorzkiej czekolady
- 200g masła
- 250g cukru
- 150g mąki
- 4 jajka
- 2 łyżki kakao
- 250g masła orzechowego

Do rondelka wrzucam masło i gdy zacznie się roztapiać dodaję połamaną w kostkę czekoladę oraz cukier. Pozostawiam na małym ogniu, od czasu do czasu mieszając aż masa będzie jednolita. Odstawiam na ok. 5min a następnie dodaję pojedynczo jajka, miksując cały czas masę. Na koniec wsypuję kakao i mąkę i jeszcze chwile miksuję.

Czekoladową masę wylewam na blachę wyłożoną wcześniej papierem do pieczenia i na wierzch nakładam masło orzechowe. Zrobiłam to z użyciem rękawa cukierniczego, ale można też nakładać łyżeczkę a potem jej drugą końcówką rozprowadzić nierównomiernie na wierzchu. Całość wstawiam do nagrzanego do 180st. piekarnika na 25 minut.

3 komentarze:

  1. Brownie ? Z masłem orzechowym ? Porywam ! Musiało być przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojojoj uwielbiam :) ! Ja ostatnio robiłam z nutellą :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm, wygląda rozpustnie :)

    OdpowiedzUsuń