środa, 30 lipca 2014

Pampuchy (pyzy na parze)

Pampuchy, pyzy, parowańce, kluski na parze... Wszystkie te nazwy określają jedno proste i pyszne danie - średniej wielkości puszyste drożdżowe bułeczki przygotowywane na parze i jedzone z sosem owocowym. To jeden z tych grzeszków kulinarnych, na które pozwalam sobie od czasu do czasu gdy najdzie mnie na nie ochota. A czasem mam na nie wręcz wielka ochotę! Chyba nikt nie dziwi się czemu ;)

Składniki:
- 3,5 szklanki mąki pszennej
- 50g drożdży
- szklanka ciepłego mleka
- 2 łyżki cukru
- 2 łyżki oleju
- szczypta soli

Z drożdży, mleka, cukru i 2 łyżek mąki przygotowujemy zaczyn. Przykrywamy i odstawiamy w ciepłe miejsce na 10min. Wyrośnięty zaczyn dodajemy do pozostałej mąki, oleju i soli. Wyrabiamy jednolite, elastyczne ciasto. Odrywamy po kawałku ciasta, formujemy kulkę, delikatnie ją spłaszczamy i układamy na papierze do pieczenia wysmarowanym olejem. Uformowane pampuchy przykrywamy i odstawiamy do wyrośnięcia na godzinę. Wyrośnięte bułeczki wkładamy do naczynia do gotowania na parze i parujemy przez 10min.

Podajemy z ulubionym sosem owocowym. U mnie są to zazwyczaj owoce sezonowe zblendowane z 2 łyżkami jogurtu naturalnego.

3 komentarze:

  1. Ja mam teraz wielką ochotę :D Uwielbiam je!

    OdpowiedzUsuń
  2. mnie też naszła ochota jak zobaczyłam to zdjęcie, pycha!

    OdpowiedzUsuń
  3. u mnie pyzy jada się z sosem mięsnym :D

    OdpowiedzUsuń