niedziela, 29 czerwca 2014

Omlet biszkoptowy z jagodami

Gdy kilka dni temu rodzice zabrali mojego brata na grzyby a wrócili z wiaderkiem jagód zrozumiałam jedno - sezon jagodowy pora rozpocząć! I tak też wczoraj na obiad zrobiliśmy makaronowe muszle z twarogiem i jagodami a dziś na śniadanie zjadłam pyszny omlet biszkoptowy z jagodami. Smakował latem i słońcem :)

Składniki (1 porcja):
- 2 jajka
- pół łyżki cukru pudru
- łyżka mąki
- pół szklanki jagód
- szczypta soli
- pół łyżeczki masła do smażenia

Oddzielamy żółtka od białek. Żółtka ucieramy z cukrem pudrem i mąką, białka ubijamy ze szczyptą soli na sztywną pianę. Łączymy obie masy, dodajemy 2/3 naszych jagód i delikatnie mieszamy do połączenia się wszystkich składników. Masę jajeczną przekładamy na rozgrzaną patelnię z masłem (średni ogień) i smażymy omlet aż będzie od spodu złocisty. Przekładamy omlet na drugą stronę i znów smażymy do jego zezłocenia. Gdy omlet będzie gotowy wyłączamy gaz, zostawiając omlet jeszcze chwilę na patelni dzięki czemu nie opadnie nam po przełożeniu na talerz. Podajemy z ze świeżymi jagodami i jogurtem (u mnie jogurt wymieszany z odrobiną kakao) lub posypany cukrem pudrem.

Jagodowe latoLato w pełni!

1 komentarz:

  1. Śniadanie idealne i na pewno pyszne :)
    Przepis dodaję do akcji
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń